Ofta ställda frågor

Allmänna frågor

Om du har några frågor, tveka inte att kontakta oss. Detta kan göras via support@nuova.se eller via kontaktsidan ovan. Vi strävar efter att svara inom 24 timmar.

Tyvärr kan det vara så att produkten du besöker vår webbshop för är slut. Om du har några frågor om huruvida och när produkten kommer att finnas i lager igen, vänligen kontakta oss på support@nuova.se

Om vi inte kunde svara på din fråga är du välkommen att kontakta oss. Du kan göra detta via kontaktsidan eller genom att skicka ett e-postmeddelande till support@nuova.se. Vi strävar efter att svara inom 24 timmar.

Rabattkoden kan lösas in på betalningssidan. Ange koden på betalningssidan och beloppet uppdateras omedelbart.

Beställningar och betalning

Du kan betala med Klarna, Paypal, Mastercard, Visa, Maestro, Apple Pay, American Express och Google Pay.

Tyvärr kan vi inte ändra eller avbryta detaljerna i din beställning efter att den har lagts. Detta beror på att beställningar släpps nästan omedelbart från vårt lager.

Nej, alla varor är prissatta vid beställningstillfället. Det sker ingen efterföljande prisjustering.

Ja, när du har gjort din beställning får du ett e-postmeddelande med en orderbekräftelse. E-postmeddelandet innehåller en sammanfattning av beställningen och leveransadressen.

Du hittar ditt beställningsnummer i det bekräftelsemail som du fick strax efter att du gjort din beställning. Beställningsnumret består av 4 siffror.

Försändelse

Nuova™ levererar i hela Europa.

Leverans i Sverige sker inom 7 till 15 arbetsdagar. För leveranser utanför Sverige gäller andra leveranstider. Om en produkt inte finns i lager kommer du att informeras om detta. Om möjligt kommer varan att beställas i efterhand. Det är möjligt att en längre leveranstid uppstår.

Beställningar hos NAME™ är alltid kostnadsfria. Dessa kostnader betalas av oss, du betalar bara för produkten/produkterna.

När din beställning har skickats får du en Track & Trace-kod via e-post, med vilken du kan spåra din beställning. Du kan också spåra din beställning via vår webbplats. Det kan du göra via den här sidan.

Om din spårningsinformation ännu inte visas betyder det förmodligen att din beställning ännu inte har uppdaterats. När du får din Track & Trace-kod kan den ibland visas först efter 3-5 dagar. I de flesta fall uppdateras den efter en dag.

Om din information fortfarande inte är uppdaterad efter 5 dagar, tveka inte att kontakta oss på: support@nuova.se.

Har du inte fått din beställning? Det är irriterande! När du har gjort din beställning får du en orderbekräftelse med ordernummer. Efter avsändningen får du ett e-postmeddelande med en Track & Trace-kod för att spåra ditt paket. Har du inte fått det här e-postmeddelandet, eller är statusen för ditt paket oklar? Vänligen kontakta oss via support@nuova.se.

Återge

Inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning kan du skicka ett e-postmeddelande till support@nuova.se. och meddela att du vill byta en eller flera produkter. Efter detta tar vi inte längre emot returer. Du kommer att få en returblankett med ytterligare instruktioner från oss. 

Vi accepterar inte heller returer av varor som:

1. Efter att redan ha använts
2. Att vara hygienisk i sin natur

Det är ganska enkelt att återvända till oss. Om du vill returnera dina varor följer du de här stegen:

Steg 1: Meddela oss
Om du vill returnera din beställning måste du skicka ett e-postmeddelande till oss på support@nuova.se, så skickar vi dig en returblankett.

Steg 2: Skicka din beställning
Skicka varorna tillsammans med returformuläret till den angivna adressen. Se till att du förser paketet med en Track & Trace-kod. Som avsändare av paketet är du ansvarig och vi vill inte att några missförstånd ska uppstå. Observera att du måste returnera produkter inom 14 dagar efter att du informerat oss.

Steg 3: Behandling av din retur
När vi har mottagit din retursändning kommer vi att börja arbeta med att bedöma de returnerade varorna och behandla din återbetalning. Pengarna återbetalas enligt den ursprungliga betalningsmetod som du använde vid köpet, om inget annat begärs. Beloppet återbetalas inom 14 dagar.

Nej, Nuova ersätter inte kundens returkostnader.

När din beställning har skickats finns det inget sätt för oss att få tillbaka produkten. Därför är det inte möjligt att avbryta din beställning när den redan är på väg till dig.

Om din beställda vara har en defekt, vänligen kontakta oss och ge oss följande information:

1. En beskrivning av vad som är fel med din produkt.
2. Foton och/eller videor som visar vad som är fel med din product.
3. Ditt beställningsnummer.

Om vi anser att produkten inte är i gott skick kommer vi att erbjuda dig följande alternativ:

1. Full återbetalning av produkten.
2. En ersättningsprodukt.

Så snart vi får in klagomål om en produkt kommer vi att identifiera denna information och se till att det inte händer igen. Vi strävar efter bra och säkra produkter och tackar alltid kunderna när de påpekar problem med en produkt för oss.

Kom ihåg att lämna in din retur inom 14 dagar innan returperioden löper ut. Efter detta kommer vi inte att acceptera din retur.

Vi gör vårt bästa för att behandla returer så snabbt som möjligt. När vi har tagit emot din retur på vårt lager kommer vi att behandla den inom 10 arbetsdagar.